Aprobarea cererii de inregistrare ca utilizator SPV a persoanelor juridice

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Etapele inregistrarii in SPV a unei persoane juridice:

1.Se completeaza cererea de inregistrare online (disponibila aici: https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp). Dupa transmitere se primeste un număr de înregistrare. Este important sa retineti acest numar primit.
2.Organul fiscal central verifică corectitudinea informațiilor înscrise în cerere și în documentele atasate și validează informațiile. Validarea informațiilor are ca efect aprobarea cererii.

Situatii de respingere a cererii de inregistrare

  • daca informațiile referitoare la datele de identificare înscrise în cerere sunt incorecte, cererea de înregistrare în SPV a persoanei juridice, a entității fără personalitate juridică sau a persoanei fizice se respinge.
  • daca solicitantul nu este de acord cu termenii și condițiile de utilizare a SPV sau numărul de telefon mobil nu este valid, nu se poate finaliza procedura de înregistrare.
  • daca împuternicirea nu este generală pentru toate operațiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generală pentru toate operațiunile din SPV, se informează solicitantul la adresa de poștă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare. În acest caz cererea se respinge.
  • daca informațiile referitoare la datele de identificare înscrise în cerere sunt corecte, dar informațiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica sau din verificarea documentului rezultă că acesta conține informații incomplete sau incorecte, se notifică solicitantul la adresa de poștă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghișeu.
  • in cazul în care documentul furnizat este un document electronic copie a imaginii documentului care atestă calitatea de reprezentant desemnat sau împuternicit, se notifică solicitantul la adresa de poștă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghișeu.

Important!

În cazul aprobării la ghișeu, reprezentantul legal/ reprezentantul desemnat/împuternicitul se prezintă la orice unitate fiscală din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Pentru aprobarea la ghiseu se prezinta urmatoarele documente:

  • a) numărul de înregistrare al cererii
  • b) documentul de identitate, în original;
  • c) documentul din care rezultă calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat, respectiv de împuternicit în original sau copie legalizată, după caz, indicate în cererea cu numărul de înregistrare prevăzut la lit. a).

Organul fiscal procedează la aprobarea cererii la ghișeu ori de câte ori a fost realizată identificarea fizică, verificarea documentelor justificative a fost realizată cu succes, documentul de desemnare a reprezentantului sau împuternicirea sunt generale și, după caz, verificarea informațiilor sau documentelor prezentate a fost realizată cu succes.

În cazul în care documentul furnizat/prezentat din care rezultă calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat sau de împuternicit este în formă autentică, accesul în SPV este aprobat în termen de două zile lucrătoare de la înregistrarea cererii sau de la prezentarea la ghișeu.

În situația în care cererea nu este aprobată, organul fiscal central comunică solicitantului, la adresa de poștă electronică, respingerea cererii, precum și motivele respingerii.

(13) În cazul în care persoana fizică, persoana juridică sau entitatea care a desemnat un împuternicit sau un reprezentant este utilizator SPV, aprobarea sau respingerea cererii prevăzute la alin. (1), precum și motivele respingerii se comunică prin SPV și acestora.

Punerea la dispoziția solicitantului a serviciilor de comunicare electronică, drept urmare a aprobării cererii, se realizează în 2 zile lucrătoare de la verificarea corectitudinii informațiilor și se comunică solicitantului la adresa de poștă electronică completată în cerere.

Citeste si : Cheltuielile de training pe firma: deductibilitate, limite

Articole similare

Comentariul tau aici